İçerik Stratejisi Yaratın!
23 Haziran 2016
Haber | İdo, Avcılar’la Yeniden Buluşuyor
24 Haziran 2016

6 Parlak Fikirle Online Pazarlama Ve Reklamcılık

6 Parlak Fikirle Online Pazarlama Ve Reklam Yöntemleri

E-Ticaret; çevrimiçi mağaza olmak dışında müşterileri cezbedici imkanlar sunmaktır. Zaman alıcı ve zor bir iştir fakat her sektör için zorunluluk halini almıştır. Bugünlerde dijital ortamda şirketlerin emrinde pazarlama ve reklam yöntemlerinde bir çok alternatifler sunuyor. Web sitenize trafik almak için; bütçenizi zorlamadan kullanılabileceğiniz sayısız teknik ve püf noktaları var.

Aşağıdaki maddeler işletmelerin hedef kitlelerine çeken ve müşterileri ile uzun vadeli ilişkiler geliştirmek için uygulayabileceğiniz en iyi reklam ve pazarlama teknikleri sadece birkaçı:

1. Güzel Bir Web Sitesi

İhtiyaç olan ilk şey, güzel bir web sitesidir. İlk izlenim çok önemlidir. Ziyaretçilerinizin iyi görünmeyen bir web sitesinde kalmaya ikna olmayacağını unutmayın. Hizmet ve ürünlerinizle ilgilenen  kullanıcıların kararı için sadece 2 ila 3 saniye yeterlidir.  Bu nedenle, web sitenizin onlara hitap etmesi ve sitenizi güvenilir görmeleri çok önemlidir.

2. Sosyal Medya Aktiviteleri

Ürününüzü tanıtmak ve markanızın reklamını yapmak sosyal medyanın size tanıdığı ücretsiz imkanlardan biri. Tabii, daha sonra reklam tercihinde olursanız, bütçenize uygun ödemeler yapmak zorunda olursunuz. Sosyal medyada başarılı olmanın anahtarı hedef kitlenize kalite ve alakalı içerik sunuyor olmanızdır. İnsanlar eğlenceli ve ilginç içeriklere daha çok önem verir. Eğer içerik konusunda  başarılı olursanız size herhangi bir maddi yükümlülük olmasını yerine  mükemmel bir pazarlama kanalı yaratmış olursunuz. Eğer sosyal medya hakkında nasıl davranmanız gerektiğini bilmiyorsanız, bu ipuçları size yardımcı olabilir:

  • Düzenli Mesaj: Müşterilerinizin zihninde kendinizi tutmak için düzenli olarak mesaj gönderme rutini geliştirin. Ancak, bunu can sıkıcı yaparak kitlenizi kaçırmak istemezsiniz. Daha eğlenceli içeriklerle kitlenizin ilgisini çekin.
  • Aktif Kullanıcı: Kullanıcıların dikkatini yakalamak için, karşılıklı olarak yorumlarına cevap vererek  geri bildirim taleplerini ve herhangi bir konuya dair anlık konuşmalarla ortamın konuya ilişkin açıklık getirebilirsiniz.
  • Kanal seçimi: Pinterest,  Facebook, Twitter, Instagram vb. sosyal medya ağlarının kullanıcılarının bolluğu konusunda hem fikir olduğumuzu biliyorum. İşiniz için farklı stratejiler üreterek bu bolluktan sizde faydalanabilirsiniz. Tüm bir varlık sürdürmek için çalışmak yerine, hedef kitleye hitap etmek trafiğinizi arttırabilirsiniz.
  • Kullanacağınız Grafikler: İstatistik görüntüleri içeren mesajların normal metinlere oranla % 50 den daha fazla kullanıcıyı etkilediği gözlemlenmektedir. En iyi yanıtı almak için yazılarınızla görüntülerinizi birleştirin.

3. Müşteri hizmetleri

Müşteri hizmetleri servisi daha fazla müşteriyi elde etmeniz açısından başka büyük bir silahtır. Memnuniyet gösteren bir müşterinize  en iyi promosyonları sunabilir; zaman zaman arayarak bilgilendirme hatırlatma yapabilirsiniz. Buna dayanarak müşteri ikna olacaktır. Araştırmalar, sorularına cevap bulamayan  müşterilerin yaklaşık% 45’inin işlemlerini sonlandırdığını gösteriyor. Bu sizin müşterilerinizin sorularına cevap vermek zorunda olduğunuz anlamına gelir. Sosyal medya müşterilerene de aynı şekilde mesaj veya telefonda samimi,yararlı ve özgün olmak zorundasınız . Ağız pazarlamasının kelime gücünü hafife almamalısınız.

4. E-posta pazarlama

Bu müşterileri çekmek için etkili ve ucuz bir çözümdür. Eğer faaliyetleriniden haberdar tutmak için gönderdiğiniz e-postalar müşterilerinizle aranızda olumlu bir tutum yaratacaktır. Burada etkili e-posta pazarlama için bazı ipuçları yer alıyor:

  • indirim ve promosyonlar hakkında e-postalar gönderin.
  • Yaklaşan veya yeni ürünler hakkında bilgilendirmek için e-posta gönder
  • müşteri tarafından satın alınmış ürünün ipuçlarını veya ürün ile ilgili bilgileri gönderin

E-postalar aynı zamanda unutulmuş durumda olan marka adı hakkında müşterilerine bir hatırlatma olarak hizmet verebilir. Siz de e-posta yoluyla müşterilere özel fırsatları ve paketleri gönderebilirsiniz.

5.Tanıtımlar ve İndirimler

Kim indirim ve tanıtımları sevmez ki? Birisi alışveriş havasında olmasa bile, tek başına bu sözler onların sularını hareketlendirip alması için yeterlidir.  Bunlar bağlılık için bir ödül, ilk satın alma ve sadık müşteri yapmak için onları teşvik edici olaylardır. Özel muamele verilmesi de mutlu müşterileri tutmak için uzun bir yol olabilir.

6. Madde pazarlama

Başarılı bir makale pazarlama stratejisi ile, web sitenize doğru trafik almak ve aynı zamanda arama motorları için web sayfalarınızı optimize etmek mümkün olacaktır. Sürece yazılar iyi hazırlanmış ve büyük dizinleri teslim olduğu gibi, web sitenizde ziyaretçilerin büyük bir artış olduğunu göreceksiniz ve aynı zamanda arama motorlarında daha iyi dereceleri elde edecektir.

Bu işletmelerin emrinde en iyi reklam ve pazarlama yöntemleri bazılarıdır.

Gizem BOYACI
Sosyal Medya, Seo, Analiz

Megesoft | Web Tasarım, E-Ticaret, Seo, Sem, Dijital Pazarlama

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir