Mobil Pazarlama Hakkında Bilinmesi Gereken Önemli İstatistikler
7 Haziran 2016
Nescafe Yanlış Adres ile Doğru Yola Gönderiyor
7 Haziran 2016

Yüce Zerey’den İçerik Pazarlaması Üzerine: Next Is The Ex

Yüce Zerey’den İçerik Pazarlaması Üzerine: Next Is The Ex

Digital Age Summit’16 etkinliğinde birbirinden değerli konuşmacıların yer aldığı etkinlikte Yüce Zerey, “Next is the Ex” isimli oturumu ile yine en eğlenceli sunumlardan birine imza attı.

İçerik Pazarlaması Stratejisi Nasıl Belirlenmeli?

Hangi platformda olursa olsun her zaman net bir içerik pazarlaması stratejisinin olması gerektiğini söyleyen Yüce Zerey, bunun için de öncelikle muhattabımız olan hedef kitlemize ve hedef kitlenin alt kırılımları olan persona’lara çok hakim olmamızın şart olduğunu belirtiyor. Bu hakimiyetten sonra bu persona’ların gün içerisindeki tüketim serüvenlerini incelememiz ve tüketicilerin tansiyonlarını, yani gerilim ve sorun yaşadıkları noktaları saptamamız gerekiyor. “Gerilimin olduğu her yerde pazarlamacılar için ekmek vardır, doğru içgörü vardır.” cümlesi birçok şeyi açıklar nitelikte aslında. Nihayet doğru içgörüyü bulduğumuzda artık doğru içerik üretmeye aday bir duruma gelebiliyoruz.

Maddeler halinde özetlersek;

  • Hedef kitleyi iyi tanı
  • Persona’ları anla
  • Tüketim serüvenlerine hakim ol
  • Serüvendeki tansiyonları (gerilim) doğru analiz et
  • Tansiyonlardan da doğru iç görüler elde et

İçerik Nasıl Olmalı?

Yukarıda saydığımız maddeler yeterli mi? Tabii ki değil. Strateji belirlendi ve doğru içerik üretmeye aday duruma geldik. Sıra geldi “doğru içerik” üretmeye. Peki nasıl olmalı bu doğru içerik?
Yüce Zerey bunu 5 maddede özetliyor:

  • Eğlendirmeli
  • Bir şeyler öğretmeli
  • İlham vermeli
  • Paylaşılabilir olmalı
  • Marka DNA’sı ile bağlantılı olmalı

Doğru içerik üretildikten sonra ise bu içeriği doğru hedef kitle, doğru zaman ve doğru mekan ile kesiştirmemiz gerekiyor.

Doğru İçerik Doğru Kitleye Nasıl Ulaştırılır?

Sosyal medyayı, dijital ortamda yapılan muhabbetlerin evrensel kümesi olarak tanımayan Yüce Zerey, içeriği doğru kitleyle buluşturabilmek için markaların bu muhabbeti çok iyi dinlemeleri; hatta buradaki mavraları yakalamaları gerektiğine değiniyor. İnsanlar nerelerde kümeleşiyor? Nerelerde büyümeye açık muhabbetler var? Bunların anlaşılması ve bunlarla alakalı içerik üretilmesi gerekiyor. Alakalı üretilen içeriklerden sonra insanların dikkatini çekmek ve hakkınızda konuşturmak çok daha kolaylaşıyor. İşte tam bu noktada Yüce Zerey “Muhabbete odun atın” tavsiyesinde bulunuyor.

  • Muhabbeti dinle
  • Mavraları yakala
  • Alakalı içerik üret
  • Konuşulmayı sağla
  • Muhabbete odun at

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir