Kurumsal Facebook Sayfalarının Yönetimindeki Zorluk
18 Temmuz 2016
X, Y ve Z Kuşakları Nedir?
19 Temmuz 2016

İyi Bir İçerik Oluşturmanın 6 Keskin Özelliği

İyi Bir İçerik Oluşturmanın 6 Keskin Özelliği

İşiniz yeni fikirler üretmek ve kurumunuz içerisinden ilgi çekici hikayeleri çekip çıkarmak mı?

İçerik pazarlama stratejileri çizilirken daha çok pazarlama kafasıyla düşünüldüğü için olaylar okuyucu tarafında pek parlak ilerlemiyor. Çünkü iyi bir içeriğin okuyucusuna değer katması gerekiyor ama katmıyor. Peki iyi bir içerik oluşturup oluşturmadığınızı nasıl anlayabilirsiniz? İşte iyi bir içeriğin 6 belirgin özelliği. İyi bir içerik;

  • Gerçektir

Okuyucular olayı çok sade bir biçimde anlayıp oradan toz olmayı umuyorken yazarlar neden hep edebi fantazilere odaklanıyor? İçerikler oluşturulurken yazarın farkında olması gereken en önemli nokta yazdıklarının gerçek olmasıdır. Havaya, suya, dağa, taşa sıkmanın alemi yok. Yazınızın içerdiği duygu ve durumlar gerçeği anlatmalıdır.

Hatta sadece anlatmakla kalmayıp bunu göstermelidir de. Yarattığınız değeri, kolaylığı ve sorun çözücü her neyi anlatıyorsanız bu duyguyu okuyucuya aktarmanız gerekiyor. İlk önce kendiniz yaşayıp sonra karşınızdaki dostunuza durumu izah etmelisiniz.

  •  Alakalıdır

İçeriğinizin amacı nedir? Ne gibi bir mesaj vermeye çalışıyorsunuz? Yazılarınızın hedef noktası nedir? Neyi başarmayı umuyorsunuz? Mümkünse yazınızın ana temasını özetleyecek süper anlaşılır bir cümleniz olsun. Okuyucu yazınıza neden geldiğini bilmeli ve karşılığını almalıdır.

  • İnsanidir

Her şeyden önce yazılarınızı bir insanın okuduğunu bilmelisiniz. Çoğu yazının bir insan için yazılmadığı pek aşikardır. Adam yazıyor ama karşısındaki bunu anlıyor mu anlamıyor mu hiç önemli değil. İçeriğiniz inandırıcı olacak kadar spesifik, ilgili olacak kadar da evrensel olması gerekiyor. Ancak bu sayede kişiyi orada tutabilirsiniz.

  • Tutkuludur

Yazdığınız şeyi önemsemelisiniz. Eğer siz önemsemezseniz hedef kitleniz de önemsemeyecektir. Çünkü bu duygu yazılarınıza da yansır. Bir de şöyle bir gerçek var; açıkçası siz önemsemeye başlayana kadar kimse önemsemez. İlgi ve algı yaratmak sizin tutkunuzla paralel bir grafik izler. Unutmayın, tutku bulaşıcıdır. Siz konuya ilgiliyseniz başkaları da bunu merak edecektir.

  •  Orijinaldir

İçerik editörlerinin en büyük sıkıntılarından biri de popüler olmuş konular üzerine odaklanmak ve genelde benzer içerik üretmek zorunda kalmalarıdır. Buna bir yerde de mecburlar, anlıyorum fakat siz yeni ve taze bir bakış açısı üretemezseniz tam anlamıyla iyi bir içerik üretmiş sayılmazsınız. Bir köpek bir adamı ısırdığı zaman bu çok ilgi çekici bir haber değildir, çünkü çok sık olur. Ama bir adam bir köpeği ısırdıysa işte bu haberdir. İyi bir içerik için temel mantık bu şekilde olmalıdır.

  • Şaşırtıcıdır

İyi oluşturulmuş içerikler beklenmedik unsurlar barındırırlar, merak uyandırırlar, okuyucuları şaşırtırlar. Bu sayede ilgi çekici olurlar. İçeriğinizin öncelikle ilgi çekici olduğundan emin olmalısınız, ancak ondan sonra başka bir şey yapmasını bekleyebilirsiniz.

Bu 6 keskin ifadenin hepsini ya da çoğu kısmını içeren bir içerik, hedef kitlenizi çekecek ve onlara çok temel ve duygusal bir düzeyde hitap edecektir. Özünde bu değerlere sahip içerikler üretmek hedef kitlenizin sizinle insani bir değerde bağ kurmasını sağlayacaktır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir